Tuesday, April 10, 2018

ටෙක්නොක්රසිය සහ අතත්‍ය වටිනාකම්

ඈ විටෙක ව්‍යායාම පුහුණු කරන්නිය. විටෙක වීගන් ජීවන රටා ප්‍රචාරය කරන්නීය. හරිත පුරුදු අගයන්නීය. සත්ව හිංසනය ගැන කතා කරන්නීය. ගී ගයන්නීය. සමාජ විචාර ඉදිරිපත් කරන්නීය.

ඇයට ව්‍යායාම පුහුණු කරන්නට බැරිය. ගී ගයන්නට ද බැරිය. යහපත් අනාගතකාමි දිවියක් ගැන ඇගේ බොහෝ අගනා ප්‍රචාරයන් බොහෝ දෙනා තුල ඇති කලේ ප්‍රහර්ෂයකි.

එහෙත් ඇයට සැලකිය යුතු ග්‍රාහක පිරිසක් හුන්හ. ඕකිට පිස්සු කියා බොහෝ දෙනා කීව ද අද වෙනකම් ඒකිට පිස්සු කියා ඔප්පු කරගන්න හැකියාවක් නැත.

අපි  ඇයට  සුළු  විවේකයක්  දෙමු.

ඉන්දියාවේ ගංගොඩක උපන් නූගත් කෙල්ලක් වන දින්චක් පූජා ට ද   සින්දු කියන්නට බැරිය. මෝටර් බයික් පදින්නට හැකිමුත් හෙල්මට් නැතුව මෝටර් බයික් පැදීම නිසා පොලිසිය ඇය සොයයි. දින්චක් පූජා ගේ දරාගත නොහෙන ගායනා කටෝර බව නිසා අසන්නා අවුස්සන ගායනා වේ.

දින්චක් පූජා ට ගයන්නට චිත්‍රපට රේඩියෝ හෝ වේදිකා විවර නොවේ. එහෙත් ඈ අතිශය ජනප්‍රිය තරුවකි. ඇයට තමන්ගේ ටීම් එකක් පවා ඇත.

ශෘති ආනන්ද් හැඩ ඉන්දියානු කෙල්ලකි. තව හැඩ වෙන්න කැමතිය. ඇමරිකාවේ ඇන්ග්ලෝ ජනගහනය ඉක්මවන්නට වෙර දරන ඉන්දීය පරිගණක වැඩසටහන් සැකසුම් කරුවන් අතර තවත් එකියකි. ශෘති යු ටියුබ් ආවේ මේකප් දාන හැටි බලා ගන්නය.

ටික කලකින් ශෘති වෘත්තියෙන් සමුගත්තාය. ඒම අංශයේම සේවයේ නියුතු සැමියා ද සේවය හැර ගියේය. දෙදෙනා නැවත ඉන්දියාවට ගිය අතර දැන් ඔවුන් පස් දෙනෙකුගෙන් යුත් කණ්ඩායමක් හයර් කර සිටිති. ශෘති හෝ සැමියා කිසිම තැනක රැකියා කරන්නේ නැත.

බොහෝ දෙනෙක් දන්නා පරිදි ඉරාජ් වීරරත්නට ද ගී ගයන්න ඒ හැටියට බැරිය. ලියන්න තනු නිර්මාණය කරන්න එහෙමත් බැරිය. ඉරාජ් ස්ටේජ් නැග සින්දු කියනවා මෑතකදී කවුරුත් දැක නැත. මිනිහා ලොකුවට සීඩී වල සින්දු දමා විකුනන්නේ ද නැත. වාණිජ සිනමාවේ නමක් හිමි පියෙකුගේ පුතෙක් වුනත් සිනමාවෙන් උපයන්නේ ද නැත.

එහෙත් ඉරාජ් සංගීත නිෂ්පාදකයෙක් ලෙස විශාල ධනයක් උපයන බව කියවේ.

නම් ලිස්ට් එක දිගු කල හැකිය. මේ කියවන ඔබ ද ලියන මා ද මේ කතාවේ කොනකට පැටලී ඇත.

දින්චක් පූජා සින්දු කියාගන්න බැරිව ඒත් සින්දු කියන්නේ ඇයි? ඇගේ කටෝර හඬ ට ඇති වෙළඳපොල කුමක්ද? ඈට දොර විවර කල සංගීත මාධ්‍යය කුමක්ද?

පූජා තමාගේ ටීම් එකක් හයර් කරගෙන ජනප්‍රිය තරුවක් වන්නේ යු ටියුබයේ ගී ගැයීමෙනි. මිනිස්සු පූජාගේ ගී අහන්නේ ඒ කටෝර බව නිසා මේ මොන මගුලක් ද කියන හැගීමෙනි. එහෙත් ගැටලුවක් නැත. විචාරකයා කෙසේ කීවත් වීව් එක පමණක් වටී. ඒ වීව්ස් වලින් ඉන්දියාවේ ගංගොඩක හැදුනු නූගත් කෙල්ලක් තමන්ගේ මීඩියා ටීම් එකක් පවා පවත්වා ගෙන යාමට සමත්ය.

ශෘති ආනන්ද් මේකප් දාගත්තාය. යු ටියුබ් එකෙන් බලා ගත්තාය. ඊට පස්සේ දවසක් එයා මේකප් දාන හැටි යු ටියුබ් එකට දැම්මාය. දිග කතාව කොට කළහොත් දැන් ඒ මේකප් වීඩියෝ වලින් ඉන්දියාවේ ජනප්‍රිය වූ තරුව ඇමරිකාවේ පරිගණක රස්සාවට සමුදී සැමියා ද අස් කරවා ගෙන පස් දෙනෙකුගෙන් යුත් ටීම් එකක් සමග ඉන්දියාවේ සිට තමන්ගේ යු ටියුබ් චැනලයක් නඩත්තු කරන්නීය. තමන්ගේම නිෂ්පාදන  බිහි  කරන්න සිහින දකින්නීය.

ඉරාජ් ගැන මා ලියන්න අවශ්‍ය නැත.

මිනිසුන් සතු වටිනාකම් පවතී. ගල් යුගයේ කුඩා මෙවලමක් බෙලි කට්ටක් සිප්පි කට්ටක් වටිනා දෙයකි. බෙලිකටු අහුරකට බොහෝ මිනිස් අවශ්‍යතා සපුරා ලූ කාලයක් තියෙන්න ඇත. ස්වභාවයෙන් හැඩ වූ සිප්පි කට්ටක මූල්‍ය මය අගය දකිනා ගල් යුගයේ මිනිසෙක්, මුදල් නෝට්ටුවක වටිනාකම හඳුනා ගනීද? බැංකු කාඩ් පතක භෞතිකව නොපෙනෙන මූල්‍ය අගයක් කොහේ හෝ පරිගණක පද්ධතියක වෝල්ට්  පහේ දෙකේ අර්ධ සන්නායක පැටර්න් අස්සේ ඇතැයි පිළිගනීද?

මිනිස් වටිනාකම් කාලය සමග වෙනස් වේ. එහෙත් බොහෝ විට මිනිස් අවබෝධයන් තිබ්බේ ඒ වටිනාකම් වල විකාශයට පස්සෙනි. ඒ නිසාම බොහෝ දෙනා ඒවා දැක්කේ ප්‍රමාද වී ය. ඔබ ඔබේ අතත්‍ය වටිනාකම් හඳුනනවා ද? ඉන්දියාවේ ඉන්දියාවේ ගංගොඩක හැදුනු නූගත් දින්චක් පූජා තරම් ඔබ ඒවා අවබෝධ කරගෙන තිබේද?

මා මේ කතා කරන්නේ සයිබරය හරහා ලැබෙන නිකම් ප්‍රසිද්ධිය ගැන නොවේ. බ්ලොග් වල එක එක විකාර ලියා ෆේස්බුක් එකේ "ෆන්" ගන්න ගිහින් එහෙම ප්‍රසිද්ධියක් අප බොහෝ දෙනෙකුට ඇත. ආ මේ අරු නේද කියා අහම්බෙන් මිනිස්සු හඳුනා ගැනෙන අවස්ථා, අඩෝ ඕකව මන් දන්නවා ඕක අහවලා නේද කියන අවස්ථා ලොකු සීන් නොවේ. ඒවායින් වටිනාකම් ලැබේනම් ඒ හර්දයාංගම ආතල් පමණි. මං කියන්නේ මේ අතත්‍ය පැවතුම් හරහා මුදල් ගලා ඒම ගැනයි. ඔබේ ෆේස්බුක් එකවුන්ට් එක හෝ යු ටියුබ් චැනලය කොටස් වෙළඳ පොලේ ආයෝජිත වත්කමක් වගේ ඔබට උපයා දීම ගැනයි. කොටස් වෙළඳපොළට රිංගන්න නම් ආයෝජනයට  මුදල් අවැසි මුත් මේ වැඩේට යන වියදමක් නැත.

ඔබේ දේපොළ සහ වටිනාකම් අතරට ඔබේ බ්ලොගය, ෆේස්බුක් ප්‍රොෆයිලය, ඉන්ස්ටග්රාමය හෝ ට්විටරය එහෙත් නැතිනම් යු ටියුබ් එකවුන්ට් එක ඔබ එකතු කර තිබේද? එය ඔබේ බූදලයට ඇතුළු කිරීමට සාමාන්‍යයෙන් පරපුරක් පස්සෙන් සිටින නීතිවේදීන් නම් සමත් නොවනු ඇත. එහෙත් වඩාත් වැදගත් කතාව නම්, මේ දේවල් ඔබට සපයා දෙන සමාගම් වත් ඒවා එතරම් වටිනා දේවල් ලෙස සලකන්නේ නැතිවීමයි.

දෙවියන් වහන්සේ එදිනෙදා අහර සපයන ක්‍රිස්තියානි ආගමික සංකල්පය මෙන් ඔබේ අතට මේ දේවල් නිකම්ම සපයන්නට සකර්බර්ග්, බ්රින් පේජ් වැනි ප්‍රකොටිපතින් දානපතින් නොවේ. ඔවුන් ඔබට ඔබේ අතත්‍ය පැවැත්ම නොමිලේ ලබා දුන්නේ ඔබ විකිනීමෙනි. ඔබ ලවා ඔබ යෙහෙන් විකුණා ගන්නට ඔවුන් ඔබට පොඩි කොමිස් එකක්  ලබා දී ඇත. ඒ කොමිස් එක මත ඔවුන් ඉපයූ කොටස කීයද කියා ෆෝචුන් 500 සඟරාවකින් කියවා ගත හැකිය.

කොටින්ම ඔබේ අතත්‍ය වටිනාකම් ඔබේ වත් නොවේ. ඔවුන් විසින් ම පනවන ඇතැම් නීති මත ඔබේ ෆේස්බුක් ගිණුම අවලංගු කල හැකිය. ඔබේ යුටියුබ් චැනලය ෆිල්ටර් හෙවත් දැන්වීම් ආදායමෙන් තොර කල හැකිය. මෙය හුදෙක් ප්‍රකාශනයේ නිදහස පමණක් නොවේ. බ්ලොග් ලියු මුල් කාලේ ඇඩ් සෙන්ස් දාගෙන අවුරුදු ගානකට ඇමරිකන් සත කීපයක් ඉපයූ මා වැන්නන් හට නම් මේ ප්‍රකාශනය ගැන ගැටලුවක් පමණි. එහෙත් ටීම් එකක් දාගෙන මෝට බයික් එකේ සින්දු කියමින් යන දින්චක් පූජාට හෝ හස්බන්ඩ් රස්සාවෙන් අස්කර තමනුත් අස් වී රටත් හැර ගොස් ටීම් එකකුත් හයර් කරගෙන සිටින ශෘති ආනන්ද් ට මෙය ඊට එහා දෙයකි. ඔවුන්ගේ ගිණුමක් අවලංගු වුවහොත් එය ජීවිකාව වැලකීමකි. ව්‍යාපාර අවහිරයකි. පවුල් කීපයක් බඩ ගින්නේ තැබීමකි.

ඒත් එසේ වුවහොත් ඔවුන්ට නඩු දැමිය හැකිද? ඔවුන්ට ඔවුන්ගේ ගිණුම් අයිතිද? නැතිනම් තවම ඒවා සමාගම් පිනට දීපුවාද? ඔබේ එකවුන්ට් බ්ලොක්  කරන නීති  සම්මත  කර  ඇත්තේ  අහවල්  පනත  යටතේ  ද?  අහවල්  ආණ්ඩුක්‍රම  ව්‍යවස්ථා  වගන්තිය  යටතේ  ද?  උන්ගේ  එකවුන්ට්  නිසා උන්ට   ඕනේ මගුලක්  කල හැකිද?

මහා රජානෝ සියල්ල ජනයාට සැපයු, සියල්ල රජාට හිමි වූ කාලේ නම් බත් වේලක් කන්න මහා රජාගේ බිමේ ගොයිතැන් කර මහා රජාගේ පංගුව මාලිගාවටම උස්සන් ගොහින් දී ඉතිරි වන සොච්චම මහා රජාට පින් දෙමින් බුදින එක සාමාන්‍ය තත්වයකි. ටෙක්නොක්රසිය හෙවත් සමාගම් පාලිත ලෝකය තවම ඇත්තේ එතනය.

ඔබ යු ටියුබ් වලින් උපයන්නේ නම් ඔවුන් දැන්වීම් වලින් උපයන මිල ට සාපේක්ෂව වීව් එකකට ඔබට ගෙවන මිල හෙට්ටු කරන්නට ඔබට හැකිද? සාමාන්‍ය වෙළඳ පොලේ නම් එය එසේය. ඔබ ගනුදෙනුවකදී ඔබේ කොටස ගැන අනෙක් පාර්ශ්වය සමග ගිවිසුම් ගත වේ. කොටින්ම ඔබේම පින්තුරය විකුණන වෙළඳ දැන්වීම් ලෝකයේ වුවත් නළුවා හෝ නිළිය සිය මිල ඩිමාන්ඩ් කරයි. එහෙත් ඔබේ අතත්‍ය පැවතුම් විකුණන සයිබර ලෝකේ ඔබට හෙට්ටු කිරීමේ අයිතියක් ඇද්ද? දෙන ගානක් අරගෙන ඔහේ ඉන්නවද?

දැන් අපි අර නතර කළ  තැනට යමු. අපි විවේකයක් දුන්  ඒ කාන්තාව නැවත කැඳවමු.

ඇගේ නම නසීම් ය. නසීම් නජාෆි අග්ධම් ය. ඉරාන සම්භවය සහිත බහයි ආගමික කෙල්ලකි. ඉරානයේ බහයි ආගම තහනම් නිසා ඇමරිකාවට පලා ගිය පවුලක කෙල්ලකි. ඈ විටෙක ව්‍යායාම පුහුණු කරන්නිය. විටෙක වීගන් ජීවන රටා ප්‍රචාරය කරන්නීය. හරිත පුරුදු අගයන්නීය. සත්ව හිංසනය ගැන කතා කරන්නීය. ගී ගයන්නීය. සමාජ විචාර ඉදිරිපත් කරන්නීය.

ඇයට ව්‍යායාම පුහුණු කරන්නට බැරිය. ගී ගයන්නට ද බැරිය. යහපත් අනාගතකාමි දිවියක් ගැන ඇගේ බොහෝ අගනා ප්‍රචාරයන් බොහෝ දෙනා තුල ඇති කලේ ප්‍රහර්ෂයකි. එහෙත් ඇයට සැලකිය යුතු ග්‍රාහක පිරිසක් හුන්හ. ඕකිට පිස්සු කියා බොහෝ දෙනා කීව ද අද වෙනකම් ඒකිට පිස්සු කියා ඔප්පු කරගන්න හැකියාවක් නැත.

නසීම් ට පිස්සු නැතත් ඇය පිස්සු වට්ටවන සිදුවීම වූයේ යු ටියුබ් අතිනි. ඔවුහු ඇගේ චැනලය අවහිර කළහ. සීමිත වීව් ලබාදුන් ඒවාටද දැන්වීම් ෆිල්ටර් කර තිබුණි.

එතන උල්ලංඝනය වූයේ නසීම් ගේ ප්‍රකාශන අයිතිය පමණක් නොවේ. මේ දක්වා උසුළු විසුළු මධ්‍යයේ වුව විවිධ සංකල්ප ජනගත කරමින් තරමක ප්‍රසිද්ධියක් දිනාහුන් ඇයගේ ආදායම වැසී ගියේය. මෙය හරියටම ඔබේ බැංකු ගිණුමේ ඔබේ පවුලේ වත්කම් විකුණා මුදල් තැන්පත් කල පසු බැංකුවෙන් ඒ සල්ලි ඔබේ අයිතීයෙන් පැහැර ගත්තා වැනි දෙයකි. ඉපයීම් වැසූ පසු නසීම් ගේ අතත්‍ය වටිනාකම අරුත් විරහිත දෙයකි.

එතැන් සිට සිදු වූ කිසිවක් කිසිවෙකුත් එකඟ වන දේවල් නොවේ. එහෙත් පද්ධතිය සමග මළ පැන යකා නැටු පළමු එකා හෝ ඒකීය නසීම් ම නොවේ. 
නීති නැති තැන මත ගැටුම් සමනය  වූයේ  අතේ  පයේ හයියෙනි. නොවේනම්  අවි  බලයෙනි.   කතාව කෙළවර වන්නේ යු ටියුබ් ආයතනයේ සේවක පිරිසක් වෙඩි කා රෝහල් ගත වීමත් සියතින් ම වෙඩි තබාගත් නසීම් දිවියෙන් සමුගැනීමත් සිදුවීමෙන් පසුවය. 

නසීම් ට පිස්සු කියා තවම ඔප්පු කර නැත. එහෙම කියන්නට ඕනා අය ඇතැයි සිතමු, එහෙත් එසේ කරගත හැකි වී නැත. ඇය ඉරාන සම්භවයකින් යුතු කෙනෙක් වුවත් ඇමරිකන් ජීවන රටා විවේචනය කලත් කාටත් ලෙහෙසි ත්‍රස්තවාදියා කියන ලේබලය තවම ගසා නැත. මේ කිසිවකින් තොරව අපි නසීම් අවබෝද කරගන්නේ කෙසේද? මේ වැඩේ කරන්නම ආයුධ පුහුණුවක් ගෙන පෙර දවසේ රෑ සිට එතන රැක සිට ඇය කල ප්‍රචණ්ඩ අශෝභන දුර්දාන්ත එහෙත් අපිට නොතේරෙන වැඩේ අපි දාන්නේ කොයි පෙට්ටියට ද? නසීම් ට හිමි වර්ගීකරණය තවම බිහි වී තියේද?

මේ ආණ්ඩු විරෝධී සටනක් නොවේ. අධිරාජ්‍යවාදයේ අරගලයක් නොවේ. ධනපති පන්තියට එරෙහි නිර්ධන සටනක් නොවේ. ප්‍රධාන ධාරාවට එරෙහි ධාරාවෙන් අපගමනය වූවෙකු ගේ ප්‍රතික්‍රියාවක් නොවේ. මේ වෙඩි වැදුනේ ටෙක්නෝක්රසියටය. මේ ඉල්ලන්නේ තවම අපට පවරා ඩී නැති අතත්‍ය වටිනාකම් ය. කළු කෝට් දැම්මට තවම පරපුරක් පස්සේ ඉන්න නීතිවේදීන් තවම නොහඳුනන අපේ යුටියුබ් රයිට්ස් ගැනය. හෙවත් මගේ එකවුන්ට් එක බ්ලොක් කලාම උසාවි යාහැකි තවම පනවා නැති නෛතික පදනම් ගැනය. මගේ අතත්‍ය වටිනාකම් වල ඉපයීම් වලට මට හෙට්ටු කරන්න ඇති අයිතිය ගැනය.

ඒවා ලෝකයා අතර බෙදී යන දවසක, ගල් යුගයේ සිප්පි කටු එක්ක ගනුදෙනු කරන වත්මන් ලෝකයා මේ අලුත් දේ ග්‍රහණය කල දිනක, අතත්‍ය වටිනාකම් සැබවින්ම ඔබේ වන දිනක නසීම් ලෝකයට කෙසේ සිහිපත් වේ ද?

ඊ ගාව අරගලය ටෙක්නොක්‍රසියට එරෙහිව ද?

8 comments:

  1. "දෙවියන් වහන්සේ එදිනෙදා අහර සපයන ක්‍රිස්තියානි ආගමික සංකල්පය මෙන්"
    මේක මිථ්‍යාවක්. දෙවියන් වහන්සේ ඔය ෆ්‍රී රයිඩ් දුන්නේ, අැපල් කන්ඩ කලින්.
    ඉන් පස්සේ සේරම වෙනස්...
    "17 තවද උන් වහන්සේ මිනිසාට ද කතා කොට මෙසේ වදාළ සේක:
    ”භාර්යාවගේ වචනයට සවන් දී, ‘නොකෑ යුතු ය’යි මා තහනම් කළ ගසේ ගෙඩි කෑ බැවින්, නුඹේ මේ ක්‍රියාව නිසා පොළොවට සාප වේ වා!
    දිවි ඇති තාක් නුඹ වෙහෙස මහන්සි වී එයින් ආහාර ලබාගන්නෙහි ය;
    18 පොළොවේ නුඹට කටු පඳුරු ද වල් පැලෑටි ද උපදින්නේ ය, නුඹට වනයේ පලා කන්නට සිදු වන්නේ ය.
    19 භූමියෙන් වූ නුඹ, යළි භූමියට යන තෙක්, ඩහදිය මහන්සියෙන් අහර උපයන්නෙහි ය.
    දුවිල්ලෙන් වූ නුඹ දූවිල්ලට ම යන්නෙහි ය.”
    20 මිනිසා සිය බිරිඳට ‘ඒව’ යන නම දුන්නේ ය. මන්ද, ඈ ජීවමාන සියල්ලන්ගේ මාතාව බැවිනි. 21 දෙවි සමිඳාණන් වහන්සේ හම් වස්ත්‍ර සාදා ආදම්ට සහ ඔහුගේ භාර්යාවට හැඳවූ සේක.
    22 එවිට දෙවි සමිඳාණන් වහන්සේ කතා කොට, ”හොඳ-නරක අවබෝධ වීම නිසා දැන්, මිනිසා ද අපෙන් කෙනෙකු හා සමාන වී ඇත. එබැවින් ජීවන වෘක්ෂයට අත පා, එයින් වළඳා සදහට ම ජීවත් වීමට ඔහුට ඉඩ නොදිය යුතු ය”යි වදාළ සේක.
    23 මෙසේ කියා, භූමියෙන් වූ ඔහු භූමිය වගා කරන පිණිස දෙවි සමිඳාණන් වහන්සේ මිනිසා ඒදන් උයනින් නෙරපා දැමූ සේක."
    උත්පත්ති 3:17-23

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nah. It is the prayer Jesus taught and reads:
      "Our Father in heaven, Hallowed be Your name. Your kingdom come. Your will be done. On earth as it is in heaven. Give us this day our daily bread. And forgive us our debts, As we forgive our debtors. And do not lead us into temptation, But deliver us from the evil one. For Yours is the kingdom and the power and the glory forever. Amen"

      It is a request to God to 'allow us' to find our daily bread. Not a blind belief in him providing us.

      Delete
  2. ඔය ඔක්කොටම එරෙහිව. තවමත් මේ තියෙන්නේ ඔර්වෙල් කියපු 1984 සමාජය කියල නොතෙරෙන එවුන්ට තේරෙනකම් මේක මෙහෙමම තියෙයි.

    ReplyDelete
  3. https://gadyanohothkavi.blogspot.com/2018/04/blog-post_77.html

    ReplyDelete
  4. (මම) කිසි තැනක නොදුටු අදහසක්. ඉංග්‍රීසි යෙන්වත් කියවන්න ලැබිල නෑ .
    Your percpective is refreshing. Thanks for sharing.

    Mundeer

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://www.economist.com/node/21538698

      Delete